Framtidens läkarvård

0kommentarer

Av framtidens läkarvård önskar jag så mycket annat än vad den är idag.
Det har gått så långt i mitt sätt att se på den att jag helst inte vill gå till läkare eller sköterskor alls.
Jag litar mer på mig själv och på mina alternativa behandlare än vad jag gör på dom.
Jag har lärt känna mig själv och min kropp så pass bra att jag vet hur den reagerar i olika situationer. Jag vet hur det känns med diverse skador och problem.
Just nu har det hänt något med mina tår på vänster fot. Har inte kunnat trampa ner ordentligt på den foten på hela julen. Men jag var på stark healing, reconnective healing, precis innan jul. Några nerver har länge "suttit fast" i den foten och eftersom jag inte gjort mig något annat är jag rätt säker på att det som hänt i foten i grunden är positivt och en läkningsprocess. Att jag exempelvis skulle gå till vårdcentralen med den foten känns bara helt onödigt även om jag ibland snuddat vid tanken de senaste veckorna.
Allt som händer i kroppen och som är sjukdom eller skada på något sätt är en effekt av något annat.
 
Jag läste nyss ett annat blogginlägg om en tjej som fått fel på sköldkörteln men är så smart att hon förstår att det hänger ihop med resten av kroppen. Om sköldkörteln ska må bra igen så måste hela kroppen behandlas. Därför ville hon inte ta medicinen som läkaren rekommenderade. Utan hon ville prova att på annat sätt få kroppen i balans. Hon googlade runt och började med en ny kost och nu ett halvår senare är hennes värden nästan normala igen.
Det var här min hjärna återigen började spinna på detta ämne återigen. Det finns ständigt med mig i mina tankar och jag vet så väl att jag borde leva på annat sätt angående kosten jag också. Försöker så gott jag kan men kunde bli bättre om det bara inte var så trist med en gnällig familj så fort maten ser annorlunda ut på bordet.
Men alltså, NÄR ska läkarvården börja tänka i samma banor och inte bli förnärmade när någon vill prova något annat än deras klassiska medicin!?!? När ska sjukvården reagera med att första  tänka: "hmm, hen har det här problemet, var sitter obalansen i kroppen och hur kan vi få kroppen i balans. Ska jag skriva ut motion, massage, healing, sockerfri kost, glutenfri kost eller något annat" .
Jag vill att de ska tänka att man provar något annat först.....så som tjejen med sköldkörtelproblemet gjorde. För att se om det hjälper så vi inte behöver stoppa i oss kemiskt framställda preparat som egentligen gör mer skada än nytta. För så är det vad vi än försöker intala oss. Mediciner är kemiskt och inte särskilt nyttigt.
 
Nu ska jag på slutet poängtera att jag inte vill ta bort sjukvården helt. Absolut inte. Den behövs och ibland behövs mediciner. Men vi har också kraften i oss själva att hjälpa oss själva på ett helt annat sätt än vad vi är uppfostrade att tro. Så varför inte prova det sättet först eller i kombination med "doctors order".
Min stora dröm är att jag snart, mycket snart , vaknar upp till den verklighet där läkare samarbetar med alternativvården och lär sig vad som är bra kost. För många många sjukdomar och symptom uppstår pga fel kost!! Vi får i oss alldels för mycket fel livsmedel!
Om vi visste allt skulle vi nog knappt våga köpa något på hyllorna i affären och jag vill inte vara den som blundar för detta som så många gör. Utan jag vill veta och lägga om mitt sätt att leva. Säger inte att det går att göra över natten men inom en tidsram på några år.
Jag vill ha en frisk kropp och ett långt liv!
 
Ljus och kärlek! <3
Nosugaradded, kost, läkarvård och alternativmedicin i kombination, ny framtid,

Kommentera

Publiceras ej