Livets skörhet

0kommentarer

Tänk vad skört livet är. Du kan gå från en fullt levande varelse ena dagen för att nästa dag kliva över till andra sidan.
Jag har precis varit hos grannarna. Deras pappa, farfar och svärfar,  gick hastigt och oväntat över till andra sidan igår morse. Han bodde också i kvarteret och var en sann profil helt klart. En man som vi fått mycket hjälp av, speciellt när vi var nyinflyttade. Han var en sån där man, som alltid hjälpte alla! Han höll på med det in i det sista och det var väl det som knäckte honom. Ett virus fick fart i kroppen eftersom han vägrade vila och det ena ledde till det andra och hans kropp orkade inte.
I tisdags var han igång för fullt och i går (fredag) var han död!
Det är så ofattbart och sorgligt!
Livet är ju sånt och händelser som denna sätter verkligen perspektiv på saker.
 
Jag har nu fått frågan om jag vill sjunga på hans begravning. Och jag är hedrad så klart. Jag har sagt ja men tycker det ska bli lite läskigt. Har aldrig sjungit på en begravning förut. Har så lätt för att gråta men får försöka tänka ut en strategi för att klara det. Måste tänka på något annat än varför jag är där.
 
Ja det är sanneligen en speciell helg. Att gå från webbanalys till död, från shopping på Gekås till försäljning av husvagn! Livets tvära kast!
 
 
 
 
Ta hand om varandra!  
 
Ljus och kärlek! <3

Kommentera

Publiceras ej