Utbränd eller vidbränd

0kommentarer

Jag har gått in i en vägg. Eller ja, inte en betongvägg utan snarare en masonitskiva. Men det känns ändå. Jag har länge befunnit mig balanserande å en skör lina. När linan nu kapats tillräckligt många gånger så kunde jag inte laga den igen. Jag föll handlöst och nuär jag sjukskriven från min arbetslöshet ett tag. För det är just arbetslösheten jag kan ta ledigt ifrån och vila ifrån. Men det behövs och känns som en välbehövlig paus. Arbetet med att vara mamma och fru finns kvar. Dessutom vill jag inte sluta massera. Det orkar jag och det ger mig så mycket fantastiskt. Så det kommer bli bra även om det just nu är många hål att krypa upp ur. Idag fick vi dessutom en vattenläcka i tvättstugen så nu är väggen där uppriven och imorgon ska jag ringa försäkringsbolaget. Får en "ny" tvättstuga på köpet men vet inte om vi behövde detta extrajobb just nu. Fast det gör man väl kanske aldrig.
Nu har ni i alla fall fått en liten förklaring till varför jag inte skrivit på väldigt länge! Hoppas komma in i en bättre skrivperiod nu. Vi hörs!
 
Ljus och kärlek ! <3

Kommentera

Publiceras ej