Utbränd

0kommentarer

För några dagar sedan hade jag så mycket att säga men nu har det varit stiltje igen.
Vet inte om jag gör bäst i att vara tyst och inget skriva när jag ändå inte har inspiration att skriva eller om jag ska skriva ändå för att du inte helt ska tröttna på att gå in här och titta ibland.
Jag tror att jag har alldeles för mycket i hjärnan för att kunna sålla vad jag ska skriva om. Inspirationen försvinner totalt. De senaste dagarna har jag känt mig på riktigt utbränd. Åtminstone till och från ungefär som att det är på gång. En krock med väggen känns nära! Det är jobbigt!
Försöker stanna upp och fokusera och andas för att inte ränna rätt in i kaklet och hoppas det kommer funka.
Symptomen visar sig i att jag är totalt ofokuserad, superstressad för ingenting, svårt att andas, irriterad och ledsen och deppig.
Situationen att inte veta hur jag ska lyckas få ett deltidsjobb gör mig superirriterad och stressad. Det vore skönt att få något, fast något där jag kan stanna upp och slappna av och känna att det känns okej så jag får andas ett tag.
Veta att pengarna kommer och att det är okej att inte ständigt leta jobb på platsbanken och liknande. Pressen är så stor. Jag tror helt ärligt att det är lättare att bli utbränd av att gå hemma och "inget göra" än att ha ett jobb som tar all kraft. Åtminstone om det är ett roligt jobb. Fast jag kanske har fel. Att man kan bli utbränd av att gå hemma och känna pressen från samhället och omgivningen att hitta ett jobb är i alla fall ett som är sant. Det kan åtminstone jag bli.
 
När jag loggade in här idag trodde jag att jag bara skulle skriva om vädret. För det är jag sååå trött på. Och då är inte jag den som klagar på vädret i första taget för det är liksom ingen idé. Men nu vill jag ha värme!!!! Är så förbaskat trött på kyla och vinterkläder!
Det kommer väl i april men känner att det är alldeles för stor del av året som går åt till att bara vänta på bättre väder!! Kan liksom inte njuta av nuet riktigt som jag vill för att jag fryser och mår skit i lederna av kyla och snö.
 
 
Ljus och kärlek <3

Kommentera

Publiceras ej