Pengar

0kommentarer

Jag vet att det finns någon konstig inställning att man inte pratar om vissa saker bland oss människor, framförallt här i Sverige. Men nu tänker jag "prata" om pengar! Jag har aldrig haft dom där spärrarna att inte prata om en del saker. Jag pratar och det tror jag är bra! Skulle jag hålla saker i mig skulle jag sprängas, bokstavligt talat sprängas!
Pengar är i alla fall inget vi bör vara tysta om! Tala om olikheterna, jämför löner och bidrag, bli förbannad och gör uppror. Enda sättet att göra skillnad. För nu har jag ledsnat!! Totalledsnat!
Hur kan det sitta människor på toppen i Sverige, landsting och kommuner och besluta om att ge människor pluttelöneökningar. De sitter där med gott samvete och bestämmer att någon ska få 20 000 kr i månaden istället för 19 000 kr och klappar sig själva för bröstet sen för de har varit så generösa. Sen går de hem och öppnar sitt lönekuvert där de får 50' - 60' - 70' - 80' osv osv antal tusen i månaden brutto!
Hur i helsicke går det ihop!!!! Varför skäms man inte!! Man är inte värd mer lön i månaden bara för att man bestämmer vad någon annan ska ha i lön. En städerska tex sliter nog mångt mycket mer mer färre raster och förslitningsskador än vad en kontorsråtta gör. Ja fy farao så irriterat  ortättvist det är.
Jag lever själv på ca 9000 kr i månaden plust ett par tusen i barnbidrag. Det har jag gjort i flera år och det börjar bli tröttsamt! Svårt att unna sig det där man verkligen behöver. En liten weekendresa på tu man hand behöver inte kosta massor. Men vi har inte pengar till det, så enkelt är det. Många fler än jag har det så här så klart men det tröstar ju föga.
Jag sitter här med massor av kunskaper och vilja att göra något. Jag trivs väldigt bra med hushållsgöromålen också men det är för dåligt betalt tyvärr. Och jag kan såå mycket mer!!! Hör ni det, jag kan saker och jag har gått bra utbildningar och jag vill göra något av detta!! Jag hoppas många politiker och chefer läser detta och börjar fundera lite! Tänk så mycket kunskap det går till spillo bland människor som jag. Som uppvaktar och uppvaktar arbetsgivare och personerna i sitt nätverk för att få ett jobb av något slag men som aldrig får napp för att det är så statiskt tänkande där ute i samhället.
Nu är jag som tur är väldigt uppfinningsrik och påhittig själv, men jag har ledsnat på att det inte händer något! Jag behöver och vill tjäna lite pengar nu så jag kan göra något kul med mina barn och min familj!
 
Ljus och kärlek <3
löneskillnad, pengar,

Kommentera

Publiceras ej