Lyckan, kärleken och meningen med livet

0kommentarer

I helgen som gick såg jag filmen "Lyckan, kärleken och meningen med livet" igen!
Jag gick och såg den på bio när den gick och innan det hade jag läst boken. Jag måste säga att boken är bäst men filmen är inte så tokig om det nu är så att man inte vill läsa böcker utan hellre ser en film.
Den filmen/boken förklarar såå bra det vi alla söker. Den handlar om Liz som tar ett sabbatsår från sitt vanliga liv och ger sig katten på att finna meningen med livet. Hon åker till Italien och lär sig italienska, njuter av god mat och träffar avspända italienare. Sen åker hon till ett ashram i Indien och det är där den första stora förvandlingen sker. Där får hon hjälp att inse att hon ska se Gud i sig själv och att hon är Gud. Hon ska tänka på sina gamla ex och annat som plågar henne med ljus och kärlek så att hon kan låta det gå utan att det sätter spår i kroppen. Hon ska meditera regelbundet för att hitta sig själv och sitt inre jag. Efter Indien åker hon till Bali. Där fördjupar hon sina kunskaper och erfarenheter från Indien och.........resten får du läsa eller se själv!
Den boken berättar i alla fall det vi alla är på väg att upptäcka. Vare sig du vet det eller inte är du på väg att upptäcka samma saker som Liz upptäcker i boken.
By the way så är boken en sann berättelse. Jag såg en intervju med Liz för något år sen när hon var hos Malou i tv4 och pratade om boken och filmen.
 
Ljus och kärlek <3
Lyckan kärleken och meningen med livet,

Kommentera

Publiceras ej