Ibland blir jag rädd.

0kommentarer

Ibland blir jag rädd för mina medmänniskor!
När jag sa:- "Vi som lever i överflöd får dela med oss till andra i världen som inte har det så bra."
Sa en till mig väldigt närstående person: -"Gör vi det? Lever i överflöd?"
 
Frågan var allvarligt menat ställd och jag blev helt paff. Bara för att vi i vår familj skulle tycka det var skönt att tjäna lite mer pengar så har vi ju ändå fullt tillräckligt med saker och mat och ett hus och kläder och säng att sova i.
Jag menar, vilken värld lever man i om man inte tycker det är överflöd!?!
Bara för att man vill ha och vill ha och vill ha nya, helt onödiga saker egentligen, hela tiden så måste man väl ändå någon gång känna tacksamhet för det man har och vara nöjd.
Den dagen man känner tacksamhet för det man har och är oerhört nöjd med de saker man har. Den dagen händer det mirakel.
Glöm aldrig det!
Vi lever i överflöd i vårt land! Totalt överflöd! Glöm inte det heller!
 
Ljus och kärlek <3
överflöd,

Kommentera

Publiceras ej