En attraktiv magnet

0kommentarer

Nu har jag gått en del av kursen Be an attractive magnet på nätet.
Det är oerhört inspirerande och jag måste sätta mig och återigen pränta in kursstyckena i mig så att bra saker börjar komma till mig. Måste bestämma mig för VAD jag ska attrahera bara för det är mitt problem, att jag velar i mitt huvud med exempelvis vilken sorts jobb jag vill ha. Det är hyfsat likadana jobb men ändå olika. Jag kan tänka mig lite olika saker. Fast en sorts jobb börjar ta form i hjärnan mer och mer. Det är ju skönt.
 
Däremot känns det sådär att man verkar bo i en kommun där alla arbetsgivare idkar anställning av såna man redan känner. Och jag känner massvis med folk, bra folk, fast har tydligen inte lyckats övertyga alla dom om att jag är arbetsför och kan mycket och vill ha ett bra deltidsjobb. Jag är väldigt lättlärd anser jag själv och jag bangar inte för att lära mig nytt. Men då måste man våga ge mig chansen att försöka lära mig! Det är inte farligt, det lovar jag! Jag växer ALLTID med uppgiften och det gör vi väl alla. Men att behöva poängtera det.......suck!
 
Om jag ska utbilda mig något mer så lockar just nu hälsocoachutbildning. Men då känns det nästan som jag behöver bli lovad ett jobb efter utbildningen innan jag vågar söka den. Jag ÄR redan hälsocoach för människor i min närhet. En del uppskattar mitt coachande och en del inte :-)
Det är i alla fall något jag brinner för och måste bara komma på vad för arbetsmöjligheter jag har efter utbildningen och knyta bra kontakt med potentiell arbetsgivare innan.
 
Ni ser, det här med att attrahera EN sak är svårt för mig. Bara i det här inlägget har jag varit inne på utbildning, eller "vilket jobb som helst på deltid som någon i mitt nätverk kan tipsa om" eller det där drömjobbet som börjar ta form i hjärnan eller.....Ja, jag vill ha frid och harmoni och en säker inkomst plus massera vid sidan om. That is my dream!
 
Ljus och kärlek <3

Kommentera

Publiceras ej