Dystert

0kommentarer

Det känns så dystert!
Jag vet, man ska inte vara negativ. Jag brukar inte vara det. Men jag är inte mer än människa och då kommer dysterheten över en ibland. Vädret........det är kanske den största anledningen till dysterheten!? Eller? Jo, allt skulle kanske kännas lättare om vädret åtminstone var lite vårvarmt! Ännu mer dyster blir jag när jag spanar in vädersidan på nätet som inte lovar annat än minusgrader de kommande 10 dygnen!!!! Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker inte det är okej! Jag är verkligen inte den som klagar på vädret i första taget, men nu har det faktiskt gått för långt. Det är kylan jag inte orkar med. Orkar bara inte frysa längre.
I övrigt känns min hjärna helt geggig! Jag kan inte få grepp om något och kan inte tänka klart. Idag har jag gjort några krafttag och sett över in jobbsituation och massagesituation. Få se vad som kommer utifrån de krafttagen.
Och så alla dessa jäkla telefonsamtal som plågar min mobil!!! Jag fick nyss ett samtal, ett sånt där jag inte svarar på. Det har börjat ringa massor av främmande konstiga nummer som, när man googlar på dom, sägs tillhöra försäljare och annat bjäfs. Antagligen började de ringa för jag svarade på en enkät häromdagen, en enkät där jag gick lite för långt och lämnade lite för mycket uppgifter om mig själv. För mailen svämmas också över av spam. Massa trevliga mail från trevliga kvinnonamn som talar om att jag vunnit resor, ipads, 50000kr m.m. m.m. Det verkar så himla bra så det är klart man blir frestad att gå på det. Men jag raderar och raderar och vägrar dessutom svara på telefonsamtalen.
Ja jag borde säkert svara och säga att jag inte är intresserad men jag har svårt för det. Samtidigt mår jag skitdåligt varje gång telefonen ringer. Det är ett problem jag haft i flera år och det blir inte bättre. Får fjärilar i magen varje gång jag hör en telefonsignal. Det är vidrigt. Fjärilar i magen har jag förresten allt som oftast och det kan inte vara nyttigt för hälsan. Med de kunskaper jag har nu för tiden så borde dessa fjärilar lätt gå att få bort (nu ringde samta nummer 2 sen jag började skriva) Fast det är lätt att prata om attraktionslagar och meditationer. Inte lika lätt att tillämpa dom och må bra av det hela tiden. Fast jag är klart mycket bättre nu än förr.
Snart kommer ett gäng damer som ska prova friendtexkläder. Det är mycket trevligt när de ringer och bokar in sig för att komma hit. Just idag blev det lite körigt bara för Stefan har ännu inte kommit hem. Mötet i Göteborg drog ut på tiden så han kommer nog inte förrän vid 20-tiden. Allt går men det blir nog cirkus en stund när damerna provar kläder och barnen är trötta och griniga.
 
Ljus och kärlek! <3
friendtex, väder, ångest,

Kommentera

Publiceras ej