Att ta en sak i sänder

0kommentarer

..det har jag blivit påmind om idag. Men ack så svårt jag har för det.
Vill ju få ordning på allt nu. Vill ha ett deltidsjobb som ger mig ork att massera vid sidan om och jobba på att bygga upp ett företag. Det är viktigt att ha en fast inkomst som jag vet alltid kommer in på kontot. Så det är mest safe att börja så.
Men jag har mina idéer om vart jag ska vända mig för att försöka starta en hållbar business. Borde kanske börja nu men vill öva lite mer först så jag känner mig säker på massagen. Håller på att boka in dagtider för massage och ska se till att ha lite inbokat hela tiden så det rullar på och jag inte glömmer av hur man gör.
Jag vill utbilda mig mer också. Har några uppslag på vad jag ska utbilda mig i men måste nog försöka jobba ihop lite pengar först så jag kan bekosta utbildningarna.
Det är konstigt det där. Jag har hela tiden känt att jag vill hjälpa andra människor att må bra och har varit inne på massagebiten hela tiden. Jag älskar ju att få massage själv och då vill man gärna ge det till andra också.
Att sen under utbildningen känna att jag kanske dessutom har fallenhet för massageyrket gör ju inte saken sämre.
Konstigt då egentligen att jag bara inte satsade på det direkt utan har tagit den här omvägen. Fast det var ju någon mening med det också. Har antagligen inte varit mogen förut.
 
Nu sitter jag här och ska söva båda barnen samtidigt. Och just som man tror att det löser sig smidigare än man först trott så visar de hur fel jag hade. Trodde mini sov men så vaknar hon, skriker, hostar, rullar runt, byter säng, vägrar somna och trackasserar storebror. Pust, måste sluta skriva. Men vi hörs!
 
 
Ljus och kärlek! <3
taktil massage,

Kommentera

Publiceras ej