Vänskap

1kommentarer

Hur mäter man vänskap egentligen? Behöver det ens mätas? Nej, kanske inte men ändå. Är vänskap att få en vänförfrågan på facebook eller twitter? Eller vad betyder en sån vänförfrågan egentligen. Borde det inte kallas nätverksförfrågan? För det är väl det men gör, bygger ett stort och starkt nätverk! Åtminstone känner jag det så. I mitt nätverk ryms nära vänner, vänners vänner, bekanta, släktingar, familj, kollegor m.fl. Ett starkt nätverk borde vara oerhört bra att ha. Det är det nog men ibland undrar jag. Har jag fel nätverk eller "utnyttjar" jag det fel? Med ett sånt nätverk som jag har borde jag exempelvis ha kunnat skaffa mig ett jobb som jag vill ha för längesen! För jag har hört att många får jobb så. Men inte jag inte....undrar vad det är för fel som sagt!! 
 
Jag anser i alla fall angående vänskap, att riktig vänskap har man med de personer som man kanske inte delar allt med via facebook. Riktiga vänner delar man kanske det mest privata med just privat via telefon eller öga mot öga. Men jag prisar sociala nätverk! Jag älskar att kunna ha kontakt med folk jag jobbat med, gått i skolan med och/eller haft som kamrat som liten via facebook. Det behövs så lite för att kunna höra av sig och höra hur det är eller sända en hälsning.
 
Hoppas din midsommarhelg är ljus och kärleksfull <3
 

1 kommentarer

Eva Ejdeklint

19 Jul 2013 14:37

Ja Malin, så är det.
Men jag önskar att tiden vore lite mer generös. Jag skulle så gärna vilja träffa dig och prata bort en dag eller två men var är tiden???..
Det handlar inte bara om prioriteringar, det handlar om vardagslivet och utmaningen att få det att flyta.
Kram EVA

Kommentera

Publiceras ej