Inget tillsatt socker och periodisk fasta

0kommentarer

Tänkte blogga lite om bra och viktig saker. Men så hade jag så mycket i huvudet jag ville säga och nu när jag sitter här kan jag inte riktigt sortera mina tankar.
Det känns som att livet faller på plats och det är skönt men det går förfärligt sakta.
Jag kommer till insikt med saker sakta men säkert. Vad vill jag, vem är jag? Undrar hur jag ska realisera det  där jag vill bara. Det där som jag är bra på!
Idag hörde jag en alldeles fantastisk kvinna på radion. En kvinna jag lärt känna via twitter. Ja, lärt känna och lärt känna. Hon märks där och jag följer henne och hon är fantastisk. Hon heter Camilla Näslund.
Det hon slåss för i vårt samhälle är sånt som jag också vill slåss för i stort och göra mig hörd för på fler ställen än i hemmet. För här får jag inte mycket gehör för det jag vill ha sagt. Då blir man lite modstulen och tror inte att någon är intresserad av att ändra sitt liv. Men det finns säkert fler än jag tror som vill det. Titta vem Camilla är på http://www.finest.se/userBlog/?uid=38622. Läs också ännu mer på www.nosugaradded.se.
 
När jag hade hört Camilla på radion så blev jag ännu mer säker på att jag också vill nå ut så som hon. Nå ut med mina budskap för att alla ska kunna förändra sitt liv och må bättre. Slippa bli sjuka och slöa och tröga. Vi är gjorda för att använda hela vår kapacitet och våra kostvanor är en stor del i att vi idag inte är kapabla att göra det. Vi blir tröga och slöa av det vi äter. Även om du tror att du äter bra så kanske du inte gör det. Den största boven heter SOCKER!! Socker finns i så mycket mer än kakor , godis och läsk. Kolhydrater är en sockerart som har samma effekt. Kolhydrater är bröd, potatis, pasta m.m
Laktossocker är inte heller bra för oss alla. Laktos finns i vanlig fil, mjölk och yoghurt.
 
Det finns också en ny livsstil som kallas periodisk fasta. Något jag laddar för att börja med. Men är lite rädd att min för tillfället obalanserade kropp inte ska reagera så bra på det. Så första ska jag äta färdigt mina homeopatmedel.
Vid periodisk fasta så får du äta max 500kcal per dygn om du till exempel fastar 2 av veckans 7 dagar. Så kallad 5:2 fasta. Under 24 timmar är det flytande föda som gäller. Kaffe, the, buljong. Och som sagt max 500 kcal på de 24 timmarna. Det har visat sig ha väldigt bra hälsoegenskaper att fasta så. Tänk om vi alla kunde börja med detta. Då skulle vi alla bli piggare, friskare och lättare. Vi skulle förmodligen inte vara lika hungriga när vi väl får äta och då skulle vi inte behöva köpa lika mycket mat. Vårt matkonto skulle minska och troligen skulle vi bli mer kritiska till vad vi sätter i oss och köpa bättre mat. På så sätt skulle de som tillverkar och säljer mat behöva ändra sig också och sälja det som vi kunder efterfrågar. Ni ser vilken bra effekt det skulle bli! Då kan vi snacka om att konsumenten börjar styra istället för som det är nu, att producenterna styr vad vi ska äta. De stoppar konstigheter i maten som gör att vi vill ha mer och mer och mer så vi ska köpa mycket. Följden blir att vi blir tjocka, feta och mår dåligt på många andra sätt. Även om vi inte är tjocka så mår våra hjärnor och hjärtan inte bra av fel mat. Vår kropp jobbar ständigt för att må bra och vara på topp. Så vi ska väl försöka göra den till viljes och vara snälla mot den tycker jag. Det är den som bestämmer hur länge du kan stanna i jordelivet och om du inte är snäll mot den så ökar risken att ditt jordeliv blir kort.
 
Nu blev det ett djupt slut men jag vill väcka tankar. Väcka såna tankar hos dig som ofta finns hos mig! Det är viktigt för mig att du förstår och tar hand om dig!
 
Ljus och kärlek! <3
 
Camilla Näslund, Nosugaradded,

Kommentera

Publiceras ej