5:2

0kommentarer

Jag har fastat! Två dagar den här veckan har jag livnärt mig på max 500 kcal. Och i sanningens namn så har jag fått i mig max 200 kcal. Jag var tvungen att prova och det gick så förvånansvärt mycket bättre än jag trott.
Men att äta är något jag gör mycket för nöjes skull. Att ta en kopp kaffe och en liten kaka till är ju mysigt och trevligt oavsett om jag gör det själv eller med någon annan. Att äta en frukt när jag är sugen och framförallt äta frukost! Det passar mig med 24-timmars fasta för jag vet att jag får äta frukost "imorgon igen" när jag fått hoppa över en dag. Jag har "fuskat" lite kanske. Har nog inte blivit 24 timmars fasta egentligen utan så där 22-23. Men det är ändå bra gjort av mig. Jag är nöjd med det som start.
Det kommer bli lättare sen när semestern är över. Jag bakade kaka igår på fastande mage. Gissa om jag längtade efter att få smaka den på kvällen. Den var supergod :)
Vågen visade i morse 4 kg mindre än vad den brukar göra på morgonen. Inte vet jag om det är fastan och inte är jag säker på att det kommer hålla i sig över helgen. Men målvikten är på gång och jag hoppas kunna gå ner ännu några fler kilo än mitt första mål. Då kanske jag äntligen kommer trivas med min kropp lite bättre.
 
Nu sitter jag här och väntar på att få äta frukost för jag är jättehungrig. Men kom på att jag skulle ta min homeopatmedicin och då bör jag göra det med magen tom och sen vänta en halvtimme så det hinner sprida sig i kroppen. Jag mår mycket bättre av den men skulle ändå behöva en starkare sort så det ska jag få när homeopatens semester är över.
 
Ljus och kärlek! <3
5:2,

Kommentera

Publiceras ej