Vilken dag!

0kommentarer

Ja egentligen kanske inte så anmärkningsvärd men för mig rätt jobbig. Har/hade en lista med massor av grejer att bocka av. Istället för att bocka av har jag fyllt på den med fler uppgifter. Jo då, ett par har jag strukit men det är lika många punkter kvar nu som i morse tror jag. Där står allt från att sy trasiga byxor till att sätta lister i hallen. Jag har hela dagen roddat vid datorn känns det som. Skrivit mail och meddelanden för att få ihop diverse möten av olika slag. Jag har bland annat ändrat min tid till atlasbehandlingen som närmar sig med stormsteg. Fortfarande är det en tid på fredag som gäller men jag ändrade tidpunkt på dagen för att det ska passa vårt schema lite bättre. Jag har dessutom skrivit mail till lönekontoret och bett om arbetsgivarintyg för att a-kassan vill ha det. Hur sjutton ska man hinna söka jobb när det är en hel administrationstjänst att vara arbetssökande!!! Det är uppåt väggarna och helt galet i vår värld! Hoppas vi ändrar på det snart, mycket snart!!
Min systerdotter har varit på babysim för första gången idag. Jag ringde innan för att kolla dagens status men nu efteråt vet jag inte hur det gick. De är bortbjudna ikväll också så jag kan inte ringa och fråga just nu :-) Hoppas hon tyckte om det lilla Sigrid.
Imorgon ska barnen tillbaka till förskolan och det var nästan dumt att påminna Johannes om det nu. Han blir jättenervös och kan inte somna. Han har svårt för förändringar den killen och även om det går honom på nerverna att vara hemma med syrran och föräldrarna i så många dagar så vill han inte ändra på det. Fast jag är säker på att det kommer gå bra imorgon. Det kanske blir lite segt i början och jag får säkert stanna en stund, men sen går det bra.
Nu måste han somna bara! Han har tio minuter på sig för då börjar nya avsnitt av Sveriges mästerkock och det vill jag inte missa!
 
Ljus och kärlek! <3

Kommentera

Publiceras ej