Fredagens utflykt!

0kommentarer

Vi skulle kombinera ärendet på atlaskotan i Gnosjö med ett besök på Ikea i Jönköping. Det gjorde vi men det blev inte riktigt som vi tänkt oss ändå. En bit hemifrån kräktes Amanda i baksätet och det blev tvättning och tröjbyte i snöyran utmed vägen. Vi antog att hon blev åksjuk men fortfarande vet jag inte. Hon har i alla fall ätit och varit pigg hela tiden. Snöyra ja, det var det på vägen. Det var halt och ganska besvärligt fast det gick ändå bra. Ända tills vi passerat Mullsjö. Där tog det stopp! Bakom ett backkrön hade något hänt som vi ännu idag inte vet vad. Vi blev stående och när det gått nästan en halvtimme fick jag nog och vände bilen mitt på vägen. Då visade det sig att det var kö ända bort till VIP i Mullsjö vilket var nästan 2 km bakom oss. Vi tog vägen över Habo istället och kom fram till Jönköping och Ikea en timme senare än det var tänkt från början.
Så vi kunde inte gå runt och småkika och fundera som vi tänkte utan handlade det vi föresatt oss, bland annat en lampa till vardagsrummet. Vi åt lunch och fikade och åkte sen vidare mot Gnosjö.
Vi var lite tidiga dit men eftersom det var fredag antar jag att atlasterapeuten ville hem och eftersom det gick så fick jag börja lite tidigare med min behandling. Jag var nervös nu och lite stressad med tanke på väder, vind och lång bilresa. Jag fick fylla i papper om hur jag mår och sen tog vi foton på min rygg och nacke bakifrån och från sidan samt uppifrån. Då ser man min hållning tydligt eftersom man får stå på vissa punkter och titta på vissa streck med en laserstråle i ryggen :-)
Skulle lägga ut bilderna här om jag kunde med men de är inte smickrande för min figur så det hoppar jag över.
Sen fick jag ligga under en värmelampa och bli varm i musklerna. Han sprutade på magnesiumolja som ska hjälpa musklerna att slappna av. Jag fick ligga där ca en kvart och sen började massagen. Två massagepinnar trycktes utmed hela ryggraden på två punkter i taget. Uppifrån nacken och ner till svanken. De vibrerade i otakt och hela jag skakade. Först kändes det obehagligt sen var det bara skönt. Trodde det var klart när det var färdigt men då fick jag sätta mig upp och luta huvudet mot terapeutens mage. Han hade då en massagepinne som han körde med på nackmusklerna. Otäckt först men sen fantastiskt skönt.
Denna behandling tog en timme och så tog vi nya bilder på min hållning. Skillnaden syns tydligt! Jag är rakare och har bättre hållning på alla sätt. Han kände i nacken och atlaskotan ligger på sin rätta plats igen. Mitt huvud kändes lättare och jag tänkte: - ja, det är ju så här det ska kännas.
Nu efteråt mår jag lite till och från. Lite nedstämd och väldigt trött emellanåt. Men det är helt i sin ordning och det är för att obalansen i kroppen håller på och rättar sig till. Det kan ta ända upp till ett år innan alla obalanser rättat sig till och blivit som de ska.
Kolla www.atlaskotan.net så får du veta allt om behandlingen. En behandling jag rekommenderar alla. Varför gå och må dåligt när man kan må bra. Behandlingen är extra bra om du drabbats av whiplash. För då sitter din atlaskota med största sannolikhet på sned.
Först får man så klart göra en undersökning för att se OM kotan sitter fel och gör den inte det så behöver du ju inte göra någon sådan behandling. Då kan du gå på någon massage eller liknande och njuta av det :-)
En sån undersökning kostar inte något så det är värt att kolla.
Titta på hemsidan och se hur mycket atlaskotan påverkar. Det är inte bara hållningen utan om du är obalanserad i kroppen kan du ha alla möjliga problem som tinnitus, migrän, magproblem m.m m.m
 
Ha det bäst i Ljus och Kärlek <3
Gnosjö, atlaskotan,

Kommentera

Publiceras ej