Massageveckan

0kommentarer

Man kunde tro att jag borde hinna med ett blogginlägg per dag denna veckan när jag har bara mig själv att sköta. Men icke....långa kursdagar och jag är helt slut när jag kommer "hem" till hotellrummet!
Det har hänt väldigt mycket sen i måndags, trots att det bara är onsdag idag.
Hotellet håller inte vad det lovar. www.kvillehotell.se har en uppenbart snyggare hemsida än vad verkligheten är.
Jag hade valt att bo i vandrarhemsrum med "risken" att någon mer skulle bo där. Men det lät inte som det var så troligt. När jag kom in på rummet var det en säng bäddad och överslafen på våningssängen var sparad till mig.
Det var inte det värsta. Det värsta för mig var att det var ett så litet rum så jag knappt kunde andas.
Jag har jättemycket packning med mig och när mina väskor var på plats kom jag knappt in i rummet.
Jag fick panik och började vandra av och an i hotellkorridoren. Var jättehungrig men kunde inte koncentrera mig på vad jag skulle äta. Kök med kokmöjligheter som jag trodde det fanns, fanns inte! Bara två mikrovågsugnar och rinnande vatten enbart på toaletterna i handfaten!!!!
Personalen går hem kl 18. Jag checkade in kl 17:45 så jag var lämnad ensam åt mitt öde.
Till slut ringde jag numret som stod på dörren och fick prata med en kille som sköter hotellet hemifrån fram till kl 21. Det fanns ett dubbelrum kvar och det gjordes om till enkelrum för mig. Ja, sängarna står kvar men priset är för enkelrum. Det blev ett par hundra kronor dyrare per natt men det var det helt klart värt!!
Det var en enorm lättnad att ha ett eget rum att gå in i.
Sitter just nu och ser på mästerkocken samtidigt som jag skriver.
 
Massagekursen går däremot väldigt bra. Jag har idag fått beröm som fick mig att sträcka på mig flera centimeter. För att vi ska bli jämna par när vi masserar varandra kommer det en redan färdigutbildad tjej och hjälper till. Jag masserade hennes ben och hon berömde mig och sa att jag var en naturbegåvning och att jag måste jobba med detta. Hon hade inget att anmärka på vid feedbacken och det känns ju så bra att ögonen tåras. Så himla stolt över det och ska aldrig glömma att hon sa så. Ska tänka på det när jag blir osäker och tapper modet ibland.
Taktil massage hade jag aldrig provat. Men det är en alldeles fantastisk metod. Den hjälper mot så mycket och är oerhört skön att ta emot. Mjuka smekningar utan hårda tryck. Jättebra för människor med värk i kroppen och för dom som har stressymptom. Barn, dementa, handikappade har också stor nytta av metoden. Den ger en kroppsuppfattning som man kanske inte ens vet om att man tappat. Den används bland annat på människor som drabbats av anorexia och den hjälper dom mycket.
Jag skulle kunna skriva massor men det är väl inte så intressant kanske. Den som vill läsa mer kan läsa på www.taktipro.se
Jag hoppas dessutom att du kanske blivit/blir så nyfiken att du vill prova och då är du hjärtligt välkommen till mig. Man kan massera hela kroppen eller bara välja en del av den. Jag får lära mig både framsida och baksida av kroppen plus händer, fötter, huvud, ansikte, armar och ben.

Vi hörs och ses!
 
Ljus och kärlek
<3<3<3<3<3<3
 
 

Kommentera

Publiceras ej