Mitt liv i bild och text

0kommentarer

Nu för tiden kan man följa mitt liv på flera olika sätt. Här, Twitter, Facebook och nu för tiden även Instagram. Både ord och bild på samtliga forum men på Twitter mest ord med en och annan bild. På Instagram mest via bild men med lite bildtext. Jag vet att ni är några stycken som inte förstår er på dessa sociala nätverk. Men nu varken kan eller vill jag vara utan dom. Jag har skapat mig ett digitalt liv och nej, det behöver inte vara fel. Jag skulle sprängas om jag inte fick dela med mig av mina tankar och funderingar. Förstår inte hur man kan leva sitt liv utan att göra det. Man får så mycket tillbaka och lär sig så mycket. Vi lär av varandra och ger varandra kärlek. Nej, du får göra som du vill så klart. Ibland blir jag avundsjuk på de som inte är så beroende av de sociala nätverken som jag blivit. Men skulle som sagt inte vilja vara utan dom. Men jobbar på att bli bättre på att koppla bort telefonen och inte kolla om jag fått några nya noteringar var femte minut. För det händer faktiskt att jag gör det så ofta. Tittar och tittar. Till slut är det inte säkert jag vet varför jag står och stirrar på telefonen. Men det är också en fysisk orsak till att man bör hålla sig från de digitala leksakerna lite. Man får ont i nacken. Blir yr i huvudet och spänd i ögonen. Det är så liten skärm så man måste anstränga sig onödigt mycket. Därför ska jag inte låta det här inlägget bli längre. Jag skriver nämligen via telefonen. Nu ska jag umgås med mig själv och tystnaden istället. Känna efter inåt och be om råd och hjälp och stöd.

Ljus och kärlek <3

Kommentera

Publiceras ej