Omtanke - Respekt - Kärlek

0kommentarer

"Har du tänkt på att de religiösa behöver andligheten, men att de andliga inte behöver religionen?"
 
Det citatet har jag hämtat från en krönika i tidningen Nära. Jag tycker att det säger rätt så mycket. Det är lite så det har kommit att bli för mig. Men för mig är det inte svart eller vitt, andligt eller religiöst. Det hör ihop.
Jag har bara blivit mer säker på att det faktiskt finns en högre makt, en makt som påverkar oss. Men den styr oss inte. Vi kan med hjälp av den makten (som jag väljer att fortfarande kalla Gud) få all hjälp vi behöver och lite till.
Jesus var inte dum alls, han visste var han kom ifrån och vad han kunde göra. Det fina är att VI, du och jag är PRECIS som Jesus! Vi kan också hela varandra och göra underverk. Det är det som är andlighet!
Som det står i krönikan: Omtanke, respekt och kärlek är andlighet!
De skrivna orden betyder ingenting. Det är när vi visar omtanke, respekt och kärlek som det räknas.
 
"Vi är alla andliga varelser oavsett vad vi gör. Vi är en del av gudomligheten oavsett om vi kallar oss troende eller ateister."
 
Jag trodde att detta skulle bli ett superlångt inlägg men jag tror jag nöjer mig här och låter dig smälta det jag skrivit.
 
 
 
Ljus och kärlek! <3

Kommentera

Publiceras ej