Ny vecka på gång

0kommentarer

Nu står en ny vecka för dörren igen. Ingen idé med ångest eftersom det snart är fredag igen. Och vem vet vad veckan har att erbjuda.
Jag håller på och filar på en ansökan igen. Den här gången för att jag verkligen vill bli anställd av systembolaget. Det är en av alla de saker i livet som lockar mig. Jag har ett stort intresse i mat och dryck och att kombinera dessa. Det märks nog inte så mkt i mitt dagliga liv men det är för att det inte tillåter så mycket utsvävningar nu för tiden. Men intresset finns, tro mig. När mat och dryck gifter sig i munnen så får du en smakupplevelse som inte är av ondo alls. Det är underbart att dricka rätt dryck till maten. Och tro mig, det är inte en enda gång jag har hört att coca-cola varit rätt dryck, eller inte någon annan sötdricka heller för den delen. Vatten hör inte heller till det som ger en fantastisk smakupplevelse. Nej, det där är något helt annat. Vi får ta det en annan gång. Nu är jag för trött.
 
Annars i veckan händer öppet hus med mina kläder imorgon måndag igen. Dessutom ska kläderna på utflykt till en arbetsplats med shoppingsugna damer.
På tisdag är det massage för mig och det behövs verkligen. ONT i rygg och nacke och jaa, lite överallt just nu.
Nästa helg blir det kalas, skördefest i hajstorp och öppet hus, öppet hus, öppet hus.
 
Dessutom mina kära vänner så blir jag ju moster precis vilken dag som helst känns det som. Ja, det är ju inte beräknat datum riktigt än men det närmar sig med stormsteg och det lilla knytet kan titta ut när som helst. Wow, det ska bli så skoj och häftigt. Jag längtar och är samtidigt lite nervös förstås.
Om hen bestämmer sig för att sätta igång det hela när pappan är på jobbet har jag dessutom lovat att ta söstra mi till förlossningen och vänta tills han kommer. Jobbar man i en kommun en bit bort så tar det en stund att ta sig hem.
 
Jag har också bokat en biljett till hälsomässan i Stockholm den 10 november. Är nu lite nervös att jag verkligen ska få åka själv för det vill jag egentligen inte. Har tänkt mig få med en god vän men har ännu inte fått 100% napp. Näpp, nu är det dags att soooova!!! Har ont i ögonen av trötthet.
 
Ljus och kärlek
<3<3<3<3<3<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej