Jaha....

0kommentarer

så föddes hon då!
Min systerdotter! En liten tjej på 3520gr och 51cm såg dagens ljus i morse kl 5.05.
Jag är spänd av förväntan inför mötet med denna lilla varelse. Dessutom är jag en aningens avundsjuk.
Bubblan som man befinner sig i som nybliven mamma är underbar. Att dessutom få tillbringa den på BB
där man blir uppassade, får mat och har trevliga barnmorskor runt omkring en som tar hand om en om man vill, det är underbart tycker jag. Det är den bästa avkoppling jag haft på flera år när jag låg på BB med nyfödd Amanda. Inga krav hemifrån att man ska fixa mat eller städa eller göra något annat hemmavid. Den pressen har jag alltid annars och det frestar på ska du veta.
Pressen kommer mest från mig själv och att jag curlat min man alldeles för mycket så han är bortskämd med att jag fixar. Håller på att försöka fixa till det, avvänja honom. Det är inte lätt, jag är en servicemänniska ut i fingerspetsarna och det speglar av sig i hela mitt liv.
Ja, så det var därför jag trivdes otrligt bra med att bli omhändertagen på förlossning och BB, och nu är jag avis på söstra mi som får vara i den bubblan.
Men jag tänker inte skaffa fler barn bara för det inte. Nä, nu är jag nöjd som det är!
 
Ljus och kärlek <3<3<3

Kommentera

Publiceras ej