Har du märkt skillnad?

0kommentarer

Har nu i ett antal dagar gått och tänkt på att mina tankar har ändrats. Det är inte särskilt omvälvande sådär, men det är skillnad helt klart! Jag skulle kunna skriva anledningen till att våra tankar ändras och lite om vad det är som händer med oss, men jag hoppar över det.
Det viktigar är ATT det händer. Om jag tänker på hur jag såg på saker och ting för bara ett år sen så har det ändrat sig. Jag kommer fortfarande ihåg otrevliga och trevliga saker som hänt mig, men de har upphört att ha lika stor betydelse i mitt liv som förut. Mitt fokus har flyttats till nuet och kärlekstänket.
Mmm minsann, det låter lite djupt och det är väl kanske. Men jag tror och hoppas att du också blivit djupare det senaste året. Jag har alltid haft ett stort djup och det har många gånger varit extremt jobbigt. Men jag bara inte kan vara sådär superglättig och ytlig alltför långa stunder. Däremot är det skönt att vara det ibland.
Men jag skulle inte vilja vara det alltid om sanningen ska fram. Livet är trevligt när man funderar över vem man är och vad som har egentlig betydelse.
 
Näpp, kanske nog med djup på en måndagkväll!
 
 
Ljus och kärlek
<3<3<3<3<3<3
 

Kommentera

Publiceras ej