Följer du ditt hjärta?

0kommentarer

Lever du det liv du vill leva? Är du bitter för att du har det som du har det?
Känner du någonsin efter längst in i ditt hjärta vem du är och vart du är på väg. Eller lyssnar du bara på omgivningen och agerar så som du tror att den vill att du ska agera?
LEVER DU DIN DRÖM?!
Det låter klyschigt det här med att följa sitt hjärta det vet jag. Men jag har upptäckt mer och mer att det är så det måste vara. Du blir inte lycklig och harmoniskt om du inte följer ditt hjärta! Vill du inte ha det där jobbet du har så gör något åt det! Gnäll inte. Vill du inte leva i det äktenskapet du gör, så bryt dig loss! Etc etc.
Hur lyssnar man då till sitt hjärta? Jaa, jag är väl kanske ingen expert. Men jag har kommit underfund med att jag absolut inte lyssnat till mitt alltid och istället följt omgivningens "råd". Det har tagit mig dit jag är idag men jag kan inte låta bli att fundera över om jag ändå inte haft den karriär jag nu är på väg mot lite tidigare om jag lyssnat bara till mig själv och mitt hjärta!
Då undrar du genast: vad är hon på väg mot för karriär, nu blev jag nyfiken! Men nej, jag vet ännu inte. Känner bara i varenda fiber och cell av min kropp att något nytt är på gång. Något jag vill och kommer trivas med! Jag har ett vagt mål men är inte helt säker på hur jag ska ta mig dit. Men steg för steg ska jag dit, så är det bara.
Är du bitter på livet för att du råkat ut för saker som gör att livet inte blir som du tänkt dig eller att du nu måste byta inriktning både yrkesmässig och levnadsmässigt? Var inte det! Det är förbaskat lätt av mig att säga det, men du måste hitta tilliten. Tilliten till livet och att det var så här det skulle bli. Det finns en mening med ALLT! Vi skapar dessutom vår egen verklighet genom tankar och ageranden. Så får vi livsläxor utmed livets väg för att vi ska utvecklas och kliva uppåt på erfarenhetsstegen. Du får aldrig se en motgång som ett nederlag. Se det för det det verkligen är, en MÖJLIGHET!! En enorm möjlighet att nu börja följa ditt hjärta och leva efter vad det har att säga.
Stanna upp, lyssna och känn efter.
Jag har kommit till insikt med att det där som bara känns riktigt riktigt rätt utan att du kan förklara varför, det är hjärtats röst! Att börja lyssna till den rösten så ofta du bara kan, helst alltid, kommer att förenkla ditt liv.
Du kanske inte var tänkt att göra de uppgifter i livet som du trodde och universum var tvungen att med våld eller olycka tvinga dig till att ändra inriktning för att göra det du ska och vill.
Var aldrig arg och irriterad på omvärlden utan försök se på den med kärlek. Det är jättesvårt, det vet jag. Men det blir faktiskt inte alls lättare av att hata och prata bakom ryggen m.m m.m
En kollega till mig konstaterade idag att: "Vi behöver ju egentligen inga chefer. Vi kan alla olika saker och vi är här på samma arbetsplats för att skapa en helhet. Vi kan ju bara fråga varandra om hjälp. Det inte du kan kanske jag kan."
Jag finner inga ord för hur glad jag blir när jag hör en människa säga så. Då har hon verkligen kommit en bit på väg och börjar vakna upp!
 
Jag skulle kunna skriva mycket mycket mer och jag kommer troligen göra det. Men nu har du fått något att smälta och begrunda ett tag. Och lova mig att du inte bara fnyser åt alltsammans och tänker att jag är koko i huvudet som skriver så här. Koko kanske jag är men inte när det gäller det här. Jag vill bara få dig att vakna upp och inte bara trampa på i slentrian och må dåligt. Du äger ditt liv och ENDAST DU kan göra något åt det!
 
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej