Det är helg igen

0kommentarer

Veckorna springer iväg fantastiskt fort och många gånger har jag tänkt att: vad sjutton ojar vi oss för på söndag kväll eller måndag morgon!? Tiden går så fort ändå så det är ju synd att vi inte njuter av varje dag och varje ögonblick. Lever i nuet helt enkelt! Så, vad säger du, dags att börja leva här och nu från och med idag va?!
Häng med mig på det så tror jag att vi alla kommer att njuta mer av livet.
 
Det är så mycket jag vill skriva om egentligen. Jag har fått en ny Nära-tidning som sagt och även om jag inte läst allt så vill jag berätta om det jag läst lite av. Men jag väntar med att inspirera er tills jag gått igenom reportagen ordentligt. Jag kan säga så mkt som att jag läst om currylinjer vilket jag förut inte visste så mkt om. Men nu vet jag mer och är enormt fascinerad. Jag gjorde mig till och med ett par instrument för att kunna leta upp linjerna själv. Jag har gått fram och tillbaka i huset och börjar förstå varför jag inte trivs på vissa ställen. Det värsta av allt är att jag verkar ha det lite körigt i/genom/bredvid min säng. Hmmm...inte bra det där!
 
Idag har jag blinda fläckar i ögonen lite då och då. Det har jag ofta men idag är det värre än vanligt. Sen hade jag en enorm huvudvärk bakom ögonen förut också, innan jag tog en tablett för att bli bättre. Det är rätt obehagligt med dom där fläckarna kan jag tala om. Stressögon kallar jag det!
 
Skulle vilja skriva om jobbet, konstiga svenskar, tidsfascister, ikea, friskvårdens dag, jobbfunderingar, klädförsäljning m.m. Men jag hoppar över det just nu och går och ger mina gnälliga barn lite fredagsgodis istället. Sen ska jag göra en kräftstjärtspaj till kvällsmat!
Lev väl!
 
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej