Suck med tidsfascister

0kommentarer

Jag är så trött!!! Jag vet, inte skoj att jag börjar så negativt. Men det är olidligt idag och har varit i flera veckor. Jag kommer bara inte upp ur sängen på morgonen....hela jag ligger låst kvar i sängen och orkar inte!! Blir ständigt försenad och orkar inte riktigt bry mig om något alls.
I natt fick jag dessutom ligga vaken ett par timmar igen. Lillan vaknade till och vägrade somna om på några timmar. Hon kunde bara inte och då kunde inte jag heller somna. Vi bytte säng och grejade mitt i natten och till slut så fick vi somna om. Detta resulterade så klart i att jag idag är osedvanligt mosig och hängig och trött. Huvudet hänger inte alls med och för en stund sen visste jag inte ens vad det var för dag eller datum. Det låste sig fullständigt.
 
Något annat då.....nja vet inte just vad jag ska skriva. Jo, förutom att jag idag funderade en stund över det faktum att det "fuskas" en del i samhället. Sånt där småfusk som jag inte bryr mig om men som förekommer hela tiden. Det började med tanken att svensken är väldigt petig med vilken tid hen slutar arbetsdagen men att hen inte är lika petig med starttiden alltid. Det är klart det finns tidsfascister som alltid är nitiska med tider och som noga kollar både sig själv och andra så tiderna sköts. Dom bryr jag mig inte särskilt mycket om heller. Men överlag så småsnackas det lite för länge på rasterna och flexas med tiderna hit och dit förutom med sluttiden. Jo, den flexar man med åt ett håll.....rätt håll om det ges möjlighet.
Missförstå mig rätt nu. Jag bryr mig nämligen inte om detta. Jag anser att om alla gör det dom ska så kan vi vara väldigt generösa i samhället. Och det du inte gör idag hinner du kanske imorgon. Det behöver inte va så förbaskat petigt hela tiden. Och om samhället slutade vara så trångsynt med allt möjligt så skulle det bli betydligt härligare att leva. Om inte sk chefer och kollegor och andra brydde sig så mycket om lagar, regler, tider och annat så skulle inte deras personal "fuska" med det heller. Det skulle vara ett mer öppet och tillåtande samhälle där alla i längden gjorde mer nytta för varandra än vad vi gör idag!! Den här tanken har alltid funnits hos mig och nu har jag satt den på pränt.
Nästa steg efter att vara tillåtande är att vara hjälpsam! Om vi ställer upp för varandra och ser det som helt naturligt att göra saker för och åt varandra utan att tänka på eller kräva något i gengäld så kommer det ju bli helt fantastiskt att finnas till i den här världen!
 
 
Ljus och kärlek! <3
 

Kommentera

Publiceras ej