Lövkrig och korvgrillning

0kommentarer

Idag skulle vi ha lövkrig sa min man. Kriget bestod sen mest i att han krattade ihop alla löven i en hög och Johannes rev isär högen på olika sätt. Dels med sin egen kratta (han vill ha en egen stor hög någonstans) och dels med sin kropp (han rullade och sparkade runt i högen)
Jag hann som vanligt inte kratta så mycket innan det var dags att söva barn och sen laga lunch. Fast lunchen skulle idag bli grillad korv i bröd ute i trädgården så det var inte så avancerat. Men ändå....tänk va skönt att kunna hänge sig åt ett projekt någon gång utan att bli störd av att behöva laga mat eller liknande mitt under arbetets gång. Men projekten hemma i huset blir ofta avbrutna, framförallt för oss kvinnor tror jag. Har gjort en högst ovetenskaplig undersökning om det idag :-)
 
Efter lunchen lurade Amanda mig att hon behövde byta blöja så vi gick in och tog av oss alla kläder. Blöjan var tom men jag orkade inte ta på oss alla kläder igen så vi stannade inne och umgicks med Anna och Felix, som kom på besök, istället.
 
Ikväll har vi ätit plankstek och jag känner mig helt däst eftersom jag åt för mycket. Somnade nästan när jag sövde Johannes och har knappast vaknat igen. Nu har jag betalt räkningar samtidigt som jag drack vin. Man har inte roligare än man gör sig. Och jag tror att det blev rätt men helt säker kan man ju inte vara ;-)
 
Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig fastän klockan ännu inte har blivit 22. Dessutom är det tid att ställa om uret till vintertid (normaltid) så då blir det ännu "tidigare" i säng. Men det gör inget, barnen lär ju inte ta hänsyn till att det blev vintertid och vakna som vanligt.
 
Ljus och kärlek! <3
 

Kommentera

Publiceras ej