Lokalvårdare och magnetarmband

2kommentarer

Använder mig mer medvetet av attraktionslagen i syfte att dra till mig ett jobb jag vill ha och som passar för mig. Alla lokalvårdare är värda medalj för sitt dagliga slit och sällan uppmärksammas dom. Inte ens på sina arbetsplaser uppmärksammas dom. På sin höjd säger man hej till städerskan.
Sen är det också viktigt att städerska är "osynlig" och inte låtsas om vad hon hör och märker på sin arbetsplats. Jo, så klart, om jag som städare på skola ser mobbing så är det min mänskliga skyldighet att lägga mig i och tala om för personalen på skolan vad som hänt. Men i den dagliga verksamheten får jag icke lägga min näsa i blöt.
Det har jag inga problem med och det är inte det jag inte trivs med. Men så ofantligt många lokalvårdare det finns inom en sån kommun jag bor och arbetar i så är det svårt att hitta människor som passar in i yrket på alla sätt.
 
Jag skrev i början att lokalvårdare är värda medalj. Varför tycker jag så? Jo för det är ett oerhört slit. Det gör ont att städa. Kroppen tar stryk och det är tidiga morgnar eller sena kvällar oftast. Det finns en press att hinna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt och det stressas många städare av. Som grädde på moset har åtminstone kommunalt anställda lokalvårdare en oerhört dålig lön! Det finns dom som arbetat i över 20 år och ännu inte kommit över 20 000 kr i månaden innan skatt! Det är anmärkningsvärt dåligt för någon vars arbete ska märkas men människan som gör arbetet ska helst inte märkas och därför är hon/han på plats på sitt arbete innan tuppen ens har vaknat hemma hos dig!
 
Nu var det inte meningen att det här inlägget skulle handla så mycket om lokalvårdare men det bara blev så. Jag hade tänkt blogga om magnetarmband, nytt hopp på jobbfronten samt en ny tid som vi är på väg in i :-)
En blandning som heter duga.
 
Jag skriver lite om magnetarmband. Jag har precis öppnat ett paket som kom på posten med varsitt magnetarmband till mig och mannen. Magnetarmband sägs hjälpa mot stress, migrän, ledvärk, sömnproblem m.m. Jag tänkte att det är värt ett försök eftersom vi är hyfsat obalanserade i det här huset och behöver lite hjälp med det. Hjälp att stressa av och känna harmoni. Detta kommer att hjälpa och jag är säker på att det inte är placebo i det här fallet. Vi köpte dom på www.myfairdirect.se
 
Näpp, nu ska jag fortsätta attrahera nytt jobb samtidigt som jag tar hand om köket och sen förbereder för öppet hus och körövning.
 
Ljus och kärlek! <3

2 kommentarer

Catarina Asplund

02 Oct 2012 14:04

hej hej kan berätta att jag å manen har haft magnethalsban ca ett halvår nu...har jag huvudvärk brukar jag lägga det på huvudet då försviner den tar jag bort det kommer den tillbaka låter den ligga så försvinner huvudvärken..men vid migrän attack då hjälper det inte helt men blir lite lättare...kan också säga att jag sover mycket bättre tar jag av mig det så sover jag mycket oroligare...=) så visst funkar det...kram Catarina

Svar: Åh va härligt å höra! Hoppas verkligen vi kommer känna oss mer harmoniska både jag och gubben nu. Stressade småbarnsföräldrar som vi är! kram
Malinnea

Frida

03 Oct 2012 23:50

Vad du är duktig på att skriva. Du lyckas så bra med att hålla texten vid liv!:) Kraaamar

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir! <3
Malinnea

Kommentera

Publiceras ej