Legat av mig

0kommentarer

Nu känns det som jag har legat av mig i bloggskrivandet. Har haft tre späckade dagar.
I måndags var jag hemma med barnen för det var planeringsdag på dagis. Då passade vi på att besöka syster och nykläckt systerdotter. Lilla Sigrid är alldeles snart 1 månad och hur söt som helst.
Som vanligt så går dagarna väldigt (läs: alldeles) för fort och måndagen försvann i ett huj.
Chefen hann ringa också och frågade om jag ville arbeta ett par timmar till på en annan skola än den jag städat på ett tag. Jaa, vad säger man. Det är väl dumt å säga nej även om det så klart tar emot lite. Fast det är fram till årsskiftet bara och det finns många fördelar med det också.
Idag har jag börjat på det nya stället och det gick fint. Det är annorlunda mot att städa en "barackskola" som jag gjort ett tag och fortfarande gör innan jag åker till den "riktiga" skolan och fortsätter städa.
Det var trevliga "städtanter" på det nya stället. Jag fick genomgång av en ung tjej som var mycket trevlig.
 
Det är ju så att inget här i världen sker av en slump och gång på gång får jag bevis för det. Mötet med den här unga städtjejen var ett sånt bevis. Vi är så lika, ljusbärare i våra medmänniskors vardag :-)
Hon har en medial mamma och en väldigt medialt och andligt intresserad pojkvän. En mamma som talar om för henne att strunta i vad andra tycker och följa sitt hjärta. Vi pratade 2012 och #theshift och det är så nytt för mig att kunna diskutera sånt här med andra. Det hela resulterade i att jag fördjupade mig ytterligare på nätet med små videoklipp om vad det är vi egentligen går igenom. Det är både skrämmande och befriande att se såna klipp. Men mitt förnuft och intuition säger mig att det inte är så otäckt som det ibland kan verka.
Det är klart att vi lever i en oviss tid med naturkatastrofer, uppror och krig men det måste bli lite omvälvande händelser för att vi ska vakna upp och ta hand om moder jord.
 
Jag läste nyss en krönika i tidningen Törebodakanalen som kommer i vår låda lite då och då. Den är en reflektion över "den nya världen". Jag blir så glad av att läsa sånt. Så glad att jag inte är ensam om att tänka så här och märker att vi blir fler och fler och att det sprids mer och mer ett nytt sätt att tänka. Hon tar i krönikan upp hur styrda vi är av tv, tidningar, telefon och internet. Det är lätt att bli hjärntvättad och nu när du läser det här ska du inte säga: "nej, jag blir inte påverkad, jag väljer själv" Men handen på hjärtat, gör du det alltid?
Försök fr om nu att medvetet tänka på att göra dina egna val. Gör det DU vill inte vad ANDRA förväntar sig av dig. Det är ju DITT LIV, eller hur!?!?!
 
I krönikan tar krönikören upp hur viktigt det är att vi selekterar bland allt mediabrus. Tv och internet skapar en oro i kroppen. För, som hon skriver, visst är det viktigt att veta läget i världen, men allvarligt, vill vi verkligen höra hur många som dör i Syrien varje dag?? Hur många som hittas döda i Sverige under en dag? Tror knappast det. Då är det dags att välja bort. För som sagt, vi skapar vår egen verklighet och de signaler vi sänder ut reagerar universum och jorden på och uppfyller. Inte vill vi väl ha en värld full av krig och elände?! Men det är det vi sänder ut om vi tittar på och tror på allt elände vi hör och ser. Vi får aldrig glömma att det är pengar som styr världen.
 
Gör sånt som DU vill! Ta in saker som DU är intresserad av. Kämpa för det DU tror på! Vägra acceptera att det är som det är och att det inte går att göra något åt!
 
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej