Dagen som idag är

0kommentarer

Andlighet är så härligt. Ja, det är det första som kommer i min hjärna. Andlighet förenar människor och andlighet för mig är inte separerat från det kyrkliga jag är uppvuxen med. Men det andliga har fått en ny dimension, en dimension som gör att livet helt plötsligt fått en helt annan mening.
Om någon frågar mig i framtiden om jag är kristen så kommer jag säga, nej jag är andlig. Det tror jag i och för sig att alla i hela världen kommer vara så jag tror inte att frågan om kristenhet kommer att dyka upp.
Vi upptäcker väl mer och mer att vi ALLA på hela jorden kommer från samma ställe och är på väg till samma ställe. Det kan väl inte vara separerade gudar och paradis hela tiden? Nej, vi har bara haft olika namn på gudarna och olika sätt att tolka skrifterna på.
Men det är samma grej alltihop. Däremot behövs det en ny dimension och ett nytt tankesätt för samtliga religioner.
Jag tror att vi i framtiden (en snar framtid hoppas jag) blir mer säkra på vårt ursprung och kommer leva i ett större lugn förvissade om att vi liksom lever för evigt och död inte kommer vara lika med slutet på något sätt. Visst är det trist, oerhört trist, när våra anhöriga lämnar oss för den andra sidan. Men de finns ju där........så är det ju bara. Vi kommer att träffa dom igen och dom har det fantastiskt bra over there. Det är faktiskt inte särskilt långt mellan vår dimension och det vi kallar den "andra sidan". Det finns andra dimensioner som är lite längre bort och är lite svårare att nå. Men vi kommer nå dom också. Allt är en helhet, vi som lever här på jorden, planeten tellus, är inte förmer än några andra i universum. Vi ska inte tro att vi är bäst på något sätt eller att vi sitter inne med alla svar. Vi råkar bara ha fått förtroendet att bo på och ta hand om moder jord, den bästa planeten. Moder jord litar på oss och det gäller att vi vaknar till och tar oss i kragen och börjar ta han om henne. " Den som spottar på moder jord, spottar också på sig själv."
Idag har vi haft en liten psykometriförevisning och med påföljande seans här hemma. Vid psykometri läser mediumet av en ägodel som är din för att se vad han/hon får fram om dig som person. Ibland stämmer det bättre ibland sämre. Vid en seans knackar andarna på och vill komma fram. Ibland är det någon som känner igen en anhörig och ibland inte.  Det var trevligt och en del fick mer kontakt och kände att det stämde mer än andra.
 
Ljus och kärlek
<3<3<3<3<3<3
 
 

Kommentera

Publiceras ej