Stensättning i turistbygd

0kommentarer

Egentligen så är jag alldeles för trött för att skriva. Men sitter här och tittar på På spåret och ser Dick Harrison tävla. Dick får mig att tänka på min egen hembygd. Han har nämligen varit här en hel del och engagerat sig i vår kraftplats Askeberga stensättning som bara ligger ett par kilometer från mitt hem. Hembygsföreningen är väldigt aktiv i bygden och engagerar sig i mycket. Men så bor vi också i en bygd där det finns mycket att engagera sig i.
Föreningen har engagerat Dick Harrison i det här med stensättningen och han tände på alla cylindrar så vitt jag förstår. Ingen vet egentligen vad det är för stensättning och varför de kommit till men det är dags att ta reda på det nu. Det borde vara mer intressant för allmänheten och en riktig turistmagnet har jag hört. Fast det har den aldrig lyckats bli. Det är ett häftigt ställe. Stenblocken är enorma och de har definitivt inte kommit dit enbart med mänskliga händer. :-)

Leker med tanken att göra min hembygd mer attraktiv för turister och få folk från när och fjärran att komma hit. Åh vad det skulle kunna blomstra här då. Vi skulle kunna få fler små företagare som livnär sig på turismen m.m. Det är min dröm och vision för hembygden! Men till dess....
 
...Ljus och kärlek <3
 

Kommentera

Publiceras ej