Hemorten mm

0kommentarer

Jag har glömt att berätta hur bra mitt hår blivit sen jag började med apotekets schampo utan parabener och silikoner! Det är stor skillnad på hårets struktur. Det har blivit snällare och lättare att ha och göra med och det är ju positivt eftersom det är ett mer naturligt schampo utan alltför mycket onödiga tillsatser. Det är apotek hjärtat som säljer det. Deras eget märke och inte är det särskilt dyrt heller. Det finns både med och utan parfym. Rekommenderas!
 
Idag har jag annars funderat lite på hur nödvändigt det är att ge orten jag bor på ett bättre rykte. Jag vill det av rent egoistiska skäl men även för att det behövs som en våg av nytänkande och positivism bland folket i byn. Det är inte illa att bo här men det skulle kunna vara så väldigt mycket bättre. Som det var förr så fanns det små butiker m.m. Vi hade post, bank, present- och blomsteraffärer av olika slag, klädaffär, servus OCH Ica m.m. m.m. Nu har inte jag upplevt så väldigt mycket av det här med ganska så mycket olika affärer kommer jag ihåg.
Det är synnerligen inte dåligt nu heller om man jämför med många andra småorter i närheten. Vi har Ica, vårdcentral, förskola, skola, bensinmack och ett helt gäng mer eller mindre synliga företagare.
Jag tror att problemet med den negativa stämpel som orten fått ligger mycket hos invånarna på orten! Vi är inte stolta över byn. Vi håller oss inne och "ställer inte upp" på det som hittas på i byn och runt omkring. Det händer massor av grejer. Bland annat har vi en otroligt levande bygdegård där det anordnas allt från qigong och zumba till pysselkvällar och pubaftnar med underhållning.
Det finns mycket potential att få byn att blomstra. Det rinner en å genom orten och intill den ligger en gammal fabriksbyggnad som jag anser har enorm potential. Just nu inrymmer den bland annat enenorm loppmarknad som har öppet varje söndag. Men jag vill utnyttja lokalerna intill vattnet och ha café och /eller restaurang där. Ja kära nån....det finns så mycket tankar och idéer ibland men jag kan inte redogöra för alla här. För det tycker inte du är så himskans intressant antar jag. Dessvärre är det nog så att vi måste börja med folks inställning för att få deras positiva sida att väga över...........det blir den svåraste nöten att knäcka. Tips och råd mottages tacksamt!
 
Ljus och kärlek <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej