Helgen som gick

0kommentarer

Helgen har varit............ja jag vet inte vad jag ska säga.
Det har varit en blandad kompott av olika händelser. I fredags var jag på oljemassage hos en thailändska.
Oljemassage är en blandning av thaimassage och klassisk svensk massage. Det var en timme ren njutning, en timme då tiden stod still! Det var underbart! Min sargade kropp behövde det och jag skulle behöva ett antal behandlingar tätt tätt! Att priset är billigare än hos svenska massörer gör ju ingenting heller.
Jag vill verkligen rekommendera dig att prova thailändsk massage!!
När jag kom hem på kvällen berättade mannen att Johannes haft konstiga röda "blemmor" i ansiktet men jag kunde inga se och tog det inte så allvarligt.

På lördagen var vi på middag hos mamma och pappa. Systeryster med familj var också där så jag fick snusa på bebis litegrann. Mysigt! På kvällen sjöng jag med kören i kyrkan på en härlig allhelgonagudstjänst. När jag kom hem därifrån hade barnen ätit och jag gjorde i ordning lite tacos till oss. Johannes var lite rödflammig igen och den här gången tilltog det och han kliade sig och kliade sig och blev rödare och rödare. Uschamej! Jag ringde sjukvårdsrådgivningen på 1177 och dom sa att det nog med största sannolikhet rörde sig om nässelutslag, en sorts allergisk reaktion. Men eftersom det spridit sig till ansiktet så tyckte de att vi skulle åka till akuten! Pust och stön, inte direkt vad man känner för en lördagkväll kl 21. Johannes var dessutom jättetrött och höll på att somna men det var bara att ta på honom pyjamas och overall och åka iväg. Mormor följde med och väl lillplutten somnade i bilen nästan omgående. När vi kom fram var han svårväckt men när han väl vaknat till så var det highlife en stund. En läkare på tre avdelningar gjorde att vi fick vänta länge eftersom han blivit bättre och gärna ville leka och kolla på alla sjukhusgrejer! Vi kom hem kl 01:30 och var väl egentligen inte så mycket klokare! Vi ska undvika fläskkött, kiwi, choklad, nötter och andra allergena ämnen i tre till fyra dagar. Det har redan spruckit kom jag på för han har ätit både choklad och fläskkött. Anledningen till att man ska undvika fläskkött är att det innehåller ett ämne som heter urinsyra och det är många som är allergiska mot det.
Vi får hoppas att han inte får någon reaktion ikväll nu. Om han får det ska han ta en dos tavegyl mot klåda och svullnad.
 
Så här såg han ut! :-(
 
 
I söndags så var det stora vilardagen för oss alla. Stefan förkyld och resten av oss väldigt trötta! Men på kvällen var det dags för kyrkan igen. Det skulle tändas ljus för farmor och farfar som gått bort under året. Det är sorgligt så klart men ändå trösterikt att veta att de finns kvar på ett eller annat sätt. Jag känner att de har det bra nu! Fast jag saknar dom ändå. De har ju alltid funnits nära. <3
Jag och Johannes gick till kyrkan och träffade släkten.
 
Ta hand om varandra!
 
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej