Healing, Nära, Natur, Framtidstankar m.m.

1kommentarer

Jag är nog för trött för att skriva blogg vid den här tiden på dygnet. Känner mig seg i kolan.
Men ska försöka få ihop något lite i alla fall.
Idag har jag klippt vår gräsmatta för första gången på länge. Brukar låta mannan göra det eftersom han tycker det är en bra motion. Han har inte så lätt att motivera sig att motionera annars. Det har jag lättare för.
Det var skönt i alla fall. Kände mig vederkvickt efter dansen med gräsklipparen.
Gick där och filosoferade till motorljudet där i vår lilla trädgård. Det är healing att vara nära naturen och i naturen.
Jag kände det tydligt, bara av den lilla gräsklipparstunden.
Fick tidningen Nära på posten idag. (Svergies första populärpresstidning om andlighet)  Det är min nya bibel. Jag har absolut inte släppt min gamla tro helt. Men jag har förenat de båda livssynerna som svenska kyrkan gett mig under alla år med den nyandliga livssynen. Det känns fantastiskt men jag har lång väg kvar innan jag helt kommit till ro och fått tillit till livet och släppt mitt kontrollbehov. I dagens tidning står det just om healing. Detta fantastiska som vi alla kan utöva fast på lite olika sätt kanske.  DU kan också få healing på många olika sätt, eller vad sägs om:
 
- En hand som sprider värme
- En trädgård som smeker dina sinnen med väldoft och grönska
- Skapa en egen kraftplats
- Kärleksfulla tankar
- En hjälpsam handling
- Kristaller
 
Ja det är bara några få exempel.
 
Du som inte gått på healing av något slag. Prova gärna! Köp nyaste numret av nära så får du lära dig mer.
 
 
Det finns många sätt att komma i kontakt med andevärlden på. Ett är automatskrift. Något jag inte känt för tidigare men när jag läste om det i förra Nära-tidningen så blev jag lite sugen att prova. Mitt problem är att jag fortfarande är lite rädd. Rädd för att känna av andevärlden, samtidigt som jag vill det. Vill inte känna något som skrämmer mig.
I dagens tidning finns en insändare från en läsare som ägnar sig åt autoskrift. Han har skickat med ett meddelande från andra sidan som han fått i mars i år. Jag citerar delar av det.
 
" Ni måste lära er att leva i samklang med naturen och rätta er efter mattillgången. Ni vill ha allt men inte betala priset. Ni måste lära er att hushålla med jordens resurser. Be om hjälp att ändra människornas inställning. Andra sidan är redo att bistå med kraft och råd, bara ni ber om det. Lita inte på att era ledare ska klara detta på egen hand. Ni måste ha vårt stöd om det ska bli fred på jorden. Varje liten människa kan bidra genom sina böner och handlingar. Om ni inte gör något snabbt så riskerar jorden att råka ut för ett storkrig med förödande konsekvenser."
 
Så....jag ber DIG att tänka på detta!
Be om hjälp så att vi lär oss att dela på resurserna. Samtliga ledare i samtliga länder på jorden måste förstå detta! Du och jag kan hjälpa genom bön och handling.
Kärlek är ledordet!
 
 

1 kommentarer

Christer i Bombacken

18 Jul 2012 20:38

Har fått heling i många år. Har även gett heling åt många. Det bästa är att man kan skicka heling på distans. Det fungerar lika bra som man är nära varandra.
Vill man komma till ro skall man meditera. Man kan t.ex jorda sig.
Vill du veta mer så kontakta mig.
Hälsa familjen
//Christer//

Svar: Jag vill veta massor mer om detta Christer! Vet en del och har hört talas om allt. Ägnar mig en del åt yoga, skulle VERKLIGEN behöva lära mig meditera och även heala mig själv och folk i min omgivning. Har även fått kunskap i hur man öppnar och stänger och skyddar sig mot andevärlden. Vi i familjen skulle behöva healing hela tiden och jag ber om det ofta. Har hört man kan göra det också. Men det är så svårt att veta om jag får hjälp. Den här våren har vi inte varit annat än sjuka hela tiden t ex. Även fast jag försökt heala oss. Just nu har min hals slagit bakut och vi ska åka på semester snart. Puh, orkar inte. Men försöker tänka positivt.
Malinnea

Kommentera

Publiceras ej