Tisdag, onsdag och torsdag

0kommentarer

 
Veckan går för fort som vanligt. Men nu har jag upplevt både fantastiska och jobbiga saker. Dessutom blivit påmind om ett tankesätt som lätt faller i glömska.
 
I tisdags var jag på en behandling som jag aldrig provat förut men eftersom min kropp mår som den mår (värre än vad jag någonsin kan tala om och du kan föreställa dig) så är jag beredd att prova allt.
Behandlingen heter Reiki och bygger på samma principer som healing. Healing har jag provat förut och då hålls händerna en bit ovanför kroppen. Det känns fantastiskt mycket även om man inte tror det och det är skönt. Men Reiki var ju snäppet bättre för mig. Då läggs händerna direkt på kroppen och energier flödar in i de olika chackrarna. En värme spred sig och efteråt var jag enormt avslappnad och trött på ett skönt sätt. Jag var hos Anki på peal n harmony i Skövde (www.pearlnharmony.se) Hon hade magiska händer. Tack Anki! Jag kommer tillbaka!
Dessutom blev jag påmind om att attraktionslagen. Denna fantastiska lag som gör att vi kan tänka oss till det vi vill ha. Universum svarar på våra tankar ständigt. Men vi har en förmåga att tänka i negationer alltid och då blir det tyvärr inte som vi vill. Exempel: -" Åh vad jag vill vinna en miljon nu när jag spelar på lotto. - Men nej, det händer ju aldrig så....."  Nej, om vi tänker så så kommer det heller inte att hända.
Stanna istället tanken vid första halvan av tanken. Känn hela känsla av hur det skulle vara  attt vinna den där miljonen. Se dig själv framför dig med miljonen, vad du gör och hur du mår och vad du betalar av med pengarna. Då, först då, svarar universum på dina tankar och det kan blir ditt. Jag säger inte att det sker på ett dygn utan olika tankar attraheras olika snabbt. Det kan dröja flera år.
Jag skulle kunna skriva massor om det här men det blir sååå himla långt då.
Jag har själv tänkt i dessa banor senaste dagarna där jag ser mig själv ha bytt jobb. Ser att jag fått jobbet jag sökt och som ansökningstiden nu gått ut på. Ännu har jag inget hört från dom och det är lätt att tänka negativt, men jag försöker låta bli. Även om jag attraherar det här jobbet så finns det vid sidan om en tänkt bana för hur mitt liv ska vara så man kan alltid tänka att det blir ändå som det är tänkt att det ska bli. Så hur det än blir måste jag vara nöjd och glad. Bitterhet och surhet hjälper inte ett enda dugg!! Kom ihåg det. Jag säger inte att jag är bra på att leva efter detta till 100%, men jag försöker!
 
 
I onsdags var vi på Liseberg! Heeelt galet mycket folk var det. Något liknande har jag aldrig upplevt förut och det var jättesynd. Johannes hade verkligen velat åka massor med grejer och jag med för den delen. Men det var kö, kö, kö och kö. Vi hann inte åka mer än 5-6 grejer innan vi var tvungna ta  tåget hem. Då åkte vi ändå två timmar senare hem än vi tänkt oss från början. Det var minst 30 min kö till allt. 1,5 timme stod vi i kö för att köpa mat och då fick jag ett blodsockerfall som heter duga. Höll på att svimma när jag nästan var framme. Hemskt.
Det allra värsta var att det inte känns som vi fick någon valuta för pengarna alls. Så jag är lite besviken faktiskt. Vi har varit där i semestertider förut men då har det ändå inte varit så fullt av folk. Så vi hade megaotur. Bättre lycka nästa gång.
 
Igår städade jag och fixade. Ska fortsätta nu så nu är jag lite stressad. I em kommer det fikagäster. Det ska bli trevligt. I går eftermiddag var vi hos svärfar i hans kolonistuga och mös en stund. Det var somrigt och härligt.
 
Måste göra lite reklam också. Jag köpte en BB-kräm på gekås förra veckan! Bästa köpet ever! Den är fantastiskt bra. Även fast jag inte köpte den dyraste (det blev garnier) så är jag superdupermeganöjd. Vill använda den jämt. Den håller vad den lovar den krämen tycker jag. http://www.garnier.se/_sv/_se/bb-cream/index.aspx
 
 
Lev i frid och attrahera härliga grejer!
<3

Kommentera

Publiceras ej