Ständigt en liten gnagande ångest!

1kommentarer

Jag har nästan ständigt en gnagande liten ångestklump i magen. Mest beroende på att jag inte är på rätt plats i livet. Inte rätt bostad och framförallt inte rätt placering på bostaden. Måste flytta närmare naturen!!
Dessutom inte rätt yrke, även om det bara är vikariat så är det enligt rykten ett vikariat där du blir kvar och som förlängs och förlängs!
Det är egentligen inte det ultimata för mig. Skulle gärna se ett slut på det så jag får tid att söka mig det jag ska gör.
Vad är det jag ska göra??!?!?!
Det är den ständigt gnagande frågan.
Jo, jag vet att jag vill vara hyfsat oberoende av kollegor och framförallt chefer. Vi är fria individer och ska få bestämma själva över våra liv. Det finns för mycket regler och paragrafer i samhället.
Tänk om (eller jag ska skriva NÄR) hela samhället förändras och vi tänker kärlek och empati överallt. Då kommer vi ge varandra mer frihet och ha mer tillit till varandra.
Ingen kommer gå och se snett på någon annan och undra: Jaa, jag undrar jag, har hon verkligen gjort det hon ska!!
Vi kommer inte leta syndabockar för det finns inga. Vi kommer inse att vi kommer från samma ställe och är precis lika mycket värda!! Försök tänka på detta och känn efter hur bra du mår om du börjar tänka så här om dina medmänniskor och känn hur mycket du vill förändra i samhället. Tillsammans kan vi förändra allt så vi alla mår bra och blir nöjda!
 
Jag vill jobba hemifrån (mitt hem är min borg) och göra andra människor nöjda och glada genom stöttning, behandlingar, kläder, smink, hygienartiklar m.m.
Men jag kan inte utforma någon affärsplan och vet inte hur jag ska göra eller exakt VAD jag ska göra. Söker och söker men det jobbiga är att jag inte kommer till något klart beslut eller mål att jobba mot!
Detta är ett rop på hjälp så jag tar tacksamt emot stöttning och coachning själv!
 
Ljus och kärlek!
<3<3<3<3<3

1 kommentarer

Christer i Bombacken

22 Aug 2012 14:42

Kom just på vad du skall göra.
Du skall skriva!!! Jag vet inte om vad. Det får du fundera ut själv.
Du är ju jätteduktig på att formulera dig.
Då blir du din egen boss, och kan arbeta hemifrån.
Bra va?
/Christer

Kommentera

Publiceras ej