Citat och tänkvärda ord!

0kommentarer

På twitter läser jag ofta små tänkvärda inlägg och citat. Ibland kommer jag även på rätt så tänkvärda meningar själv om jag får erkänna det :-)
 
Idag skrev jag: Anser du dig fattig så blir du aldrig rik så länge du är snål.
Om du ger av kärlek, gemenskap, ägodelar, pengar och presenter även fast du inte tycker du har råd så kommer det tillbaka till dig. Universum är skapt så! Vi får alltid tillbaka minst det vi ger bort. Prova får du se! Det sker härliga förändringar om du bara slutar att vara "sparsam" och "snål".
 
Några andra citat jag sparat som favoriter i twitter:
 
" Kärleken till dig själv, ger sedan kärleken till dina närmaste."
 
"Det spelar ingen roll om någon annan ser det fantastiska med mig! Det viktiga är att jag vet själv."
 
År 2012 är året då vi ska vakna upp ur vår dvala. Allt är inte som det ser ut att vara. TV förvillar din hjärna så du inte ser verkligheten som den är, Vi väljer visst våra föräldrar, Vi skapar själva den värld vi lever i, det gör ingen annan åt oss. m.m m.m
Om du inte vet om detta ännu så är det dags att sätta sig in i det. Jag ger dig härmed några tänkvärda citat från Share awakening, Birkan Tore, The God light  m.fl från twitter.
 
"Focus on whats important och let everything else go. Clearing of the internal and external clutter will bring creativity, intuition and abundance."
 
"He who can be carefree yet mindful at the same time, has found the secret of living in elightened peace."
 
"Stress is an ignorent state. It believes that everything is an emergency."
 
"Drop jealousy, drop envy, they make you ugly. Be loving, be accepting and most of all, be happy just the way you are."
 
"You become poor the less you give and no matter how much you have, you always become richer for sharing."
 
Det finns många många fler men jag låter dit smälta dessa så länge. Det är inte något flum eller knasigt det lovar jag. Det är vår sanning och du måste börja fundera över detta för att må bra. Jag lever inte alltid efter ovanstående visdomsord, men tro mig, jag försöker och tänker på det dagligen. När jag har flow så mår jag otroligt mycket bättre än förut. Lugn och harmonisk och kärleksfull!
 
Be love! <3
 
Jag är @mallinnea på twitter ;-)

Kommentera

Publiceras ej