Det är dags nu

0kommentarer

Nu är det dags, att göra årets formodligen sista inlägg. Jag sitter här och lyssnar på hur barnen leker och bråkar och busar i tv-rummet. Själv valde jag att sätta mig vid granen i vardagsrummet. Det är så mysigt och varje år kommer jag på mig själv med att jag knappt hunnit sitta och njuta av den förrän det är dags att slänga ut den. Och då har jag ändå kvar granen så länge som det bara går. Skulle gärna ha den hela året men det funkar ju dåligt.
När jag var liten sov jag ofta någon natt i vardagsrummet vid granen. Det var mysigt och jag nekar inte till att jag skulle vilja göra det nu också.
 
Mannen är som en briserande bomb idag! Kan inte förstå vad hans problem är. Antagligen har han varit hemma med barnen för länge. Han glömmer liksom av att han är pappa och blir som en tonåring där han sätter alla sina egna behov i första rummet och glömmer barnens behov. Då blir det superjobbiga runt honom men han förstår inte att det beror på honom. Det är himla jobbigt att vara utanför det och se på och försöka få honom att förstå. Det går liksom inte! Suck!
 
Jag ska lära mig massage nu. En speciell massage som hjälper andra att slappna av och bli mindre aggressiva och stressade. Jag gör det av flera anledningar och en anledning är definitivt att min absolut närmsta omgivning behöver behandlingen för att det ska bli drägligt att vara i närheten av honom. Jag är superkänslig det vet jag, men det går liksom inte att vara nära honom. Precis nu blev det gråt och skrik och gap inifrån tv-rummet. Sååå obehagligt! Jag orkar liksom inte vara där och gapa emot jämt. Det hjälper ju inte så skit samma! Han behöver hjälp! Massor av hjälp!
 

Det var ju inte meningen jag skulle skriva så mycket om det här egentligen men det var skönt att skriva av sig lite!
I övermorgon börjar år 2013 och jag hoppas allt vänder då! Både för mig personligen och i världen! Längtar så intensivt efter en kärleksfullare värld!
 
Ljus och kärlek! <3
 

Kommentera

Publiceras ej