Blandade känslor

0kommentarer

Jaa, det är alltid med ett visst vemod som två intensiva dagar med julfirande tar slut. Skönt på ett sätt men saknaden blir stor och påminnelsen om vardagen dyker på mig direkt.
Jag har verkligen blandade känslor inför att återgå till verkligheten men ska försöka att stanna i nuet så mycket som går mest hela tiden.
Just nu: Jag söver Johannes och skriver detta liggandes i hans säng. Jag har ryggskott och hade kunnat haft trevligare juldagar på det sättet. Men med värktabletter och ryggrörelser har det gått bra. Jag längtar efter att rena kroppen från sockerchocken som blir av julgodis och annat gott så nu funderar jag på lite räkor och tomater i en salig blandning.
Ser att klockan snart är 21:30!! Redan har jag hunnit snurra till dygnet så att kvällarna blir senare och så även morgnarna. Det går fort! Natten som gick var jag i kyrkan och sjöng in juldagen med kören. Det är mysigt men ack så trött jag är vid midnatt! Jag nästan somnade i kyrkbänken. Tur mitt ryggskott höll mig vaken :-)
Precis nyss har jag lagt ut en annons med vår dubbelsäng på facebook. Vill byta säng så jag hoppas någon vill köpa vår :-)
Göta petter, jag hade kunnat skriva mycket mer. Men jag vet faktiskt inte hur jag ska fortsätta så jag sätter punkt här och återkommer en annan dag!
God fortsättning i LJUS OCH KÄRLEK! <3

Kommentera

Publiceras ej