121212

0kommentarer

Vilket magiskt datum! Och det är sista gången på mycket länge som vi kommer ha såna datum. För månad 13, 14 osv finns ju inte. Nästa år och kommande år blir det lite lättare att hålla ordning på vilken siffra som är årssiffran men lite tristare att såna här datum som idag försvinner.
Har läst lite olika inlägg på twitter och facebook idag angående datumet. Det verkar som det är läge att önska sig något inför framtiden och även försöka meditera, lägga änglakort och liknande för att se sin framtid lite klarare.
Jag har inte hunnit försöka än men jag måste det!
Nu är det lussekväll och jag sitter hos Johannes för han ska försöka sova. Det går trögt. Han kliar sig överallt (han brukar göra det när han är trött.) och frustar istället för att andas normalt. Jag dricker glögg och skriver här.
Idag har vi varit iväg till stan för att fixa lite kläder och klappar. Enda dagen som var ledig på eftermiddagen några dagar framöver. Det väntas luciafirande, julbord, julmarknad och luciafirande igen de kommande fyra dagarna. Roligt men hektiskt så klart.
 
Vår ena katt har flyttat. Doris stod inte ut med oss och framförallt inte med sin husse. De tålde inte varandra. Nu bor hon hos min kompis föräldrar och jag är helt säker på att hon inte kunde fått ett bättre hem. Har fått rapporter att hon mår bra och verkar trivas än så länge.
Jag saknar henne så klart för hon var riktigt förtjust i mig och vi kom bra överens. Men det hjälper ju inte när hon inte kunde umgås med övriga i huset.
 
Nu går ögonen i kors på mig och jag ska se om lillen somnat. Andetagen blir tyngre.
 
Ljus och kärlek! <3

Kommentera

Publiceras ej